The Chinese Wooden Sculpture of Guanyin.

New technical and art historical insights

Author(s)

  • Aleth Lorne
  • Petra Rösch
  • Pauline Lunsingh Scheurleer

DOI:

https://doi.org/10.52476/trb.19993

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Aleth Lorne

    Aleth Lorne is afgestudeerd aan de Universiteit van de Sorbonne in Parijs als restaurator van polychromie op hout. Sedert 1992 is ze werkzaam in Nederland. Haar ervaring reikt van middeleeuwse houtsculptuur tot moderne kunst. Ze was daarnaast een aantal jaren betrokken bij archeologische opgravingen in Egypte. 

  • Petra Rösch

    Petra Rösch studeerde Oost-Aziatische kunstgeschiedenis, kunstgeschiedenis en sinologie aan de universiteiten van Erlangen, Taiwan en Heidelberg en studeerde af in 1996 op het onderwerp Chinese boeddhistische grottempels uit de zesde eeuw. Daarna werkte zij als free lance onderzoeker in het Museum voor Oost-Aziatische Kunst in Keulen totdat zij in 1999 benoemd werd tot Research Assistant aan het Instituut voor Oost-Aziatische Kunst van de Universiteit van Heidelberg. Zij doet momenteel promotieonderzoek naar Chinese houten beelden van Water-Maan Guanyin in Noord-Chinese tempels uit de 11de tot 13de eeuw. 

  • Pauline Lunsingh Scheurleer

    Pauline Lunsingh Scheurleer is hoofd van de Afdeling Aziatische Kunst in het Rijksmuseum en conservator voor de kunst van Zuid- en Zuidoost-Azië. Zij heeft een bijzondere belangstelling voor de verzamelgeschiedenis van aziatica en andere kunst van buiten Europa in het Westen in de 20ste eeuw en vroeger. 

Downloads

Published

2002-09-15

Issue

Section

Articles

How to Cite

Lorne, Aleth, Petra Rösch, and Pauline Lunsingh Scheurleer. 2002. “The Chinese Wooden Sculpture of Guanyin. : New Technical and Art Historical Insights ”. The Rijksmuseum Bulletin 50 (3): 364-89. https://doi.org/10.52476/trb.19993.